یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مدیرعامل مخابرات فارس:

سرویس IPTV در استان به صورت آزمایشی راه اندازی می شود

چنگيز اميري

چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۶:۰۰


مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس در مورد راه اندازی آزمایشی سرویسVoD/IPTV گفت: هم اکنون در حدود چهار هزار مشترک از این سرویس استفاده می کنند.

وایمکس نیوز - چنگیز امیری درگفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه مخابرات استان فارس قصد ارایه سرویس های ارزش افزوده را به مشترکان خود دارد که تلویزیون اینترنتی از جمله یکی از این خدمات است، گفت: برای بهره برداری از این سرویس مجوزهای لازم از سازمان های مسوول اخذ شده است.
وی گفت: برای راه اندازی تلویزیون اینترنتی مذاکرات لازم با سازمان های تولید محتوا صورت گرفته است و این سازمان ها مجوزهای لازم را از مراجع مربوطه دریافت کرده اند.
وی افزود: سرویس های دیگر همانند سرویس های دانلود نرم افزار و فضای ذخیره مجازی (Virtual Space) نیز در آینده نزدیک ارایه خواهد شد.
امیری با بیان اینکه 160 هزار پورت اینترنت پرسرعت (ADSL) در استان فارس نصب شده که ازاین تعداد تنها بیش از 78 هزار پورت آن توسط کاربران در حال بهره برداری است، اعلام کرد: ضریب نفوذ دیتا در استان فارس 34/36 درصد است.
تلویزیون اینترنتی یک فناوری جدید محسوب می شود که دنیای تلویزیون و اینترنت را به هم پیوند می‌دهد و محصول همگرایی صنعت رایانه، مخابرات و Multimedia (چند رسانه‌ای) است و هدف از پیدایش این فناوری حفظ بیننده و ایجاد روش‌های جدید استفاده از تلویزیون اعلام شده است.
IP-TV به ارسال و پخش برنامه‌های تلویزیونی برای مشترکان از طریق زیرساخت باند وسیع و توسط پروتکل اینترنت می پردازد. مخاطبان تلویزیون از طریق اینترنت به بانک اطلاعاتی شبکه مورد نظر دست می‌یابند و می‌توانند به صورت On Line در آنچه مشاهده می‌کنند، دخل و تصرف کنند. مزیت این نوع تلویزیون این است که کاربر می‌تواند زمان پخش یک برنامه را تغییر داده، یا برنامه دلخواه خود را رزرو کند و بعد با پیغامی که داده می‌شود از زمان پخش آن برنامه با خبر شود، و یا اینکه کاری کند که برنامه به طور خودکار برای او ذخیره شود.
یکی دیگر از قسمت‌هایی که در آن پویایی تلویزیون اینترنتی به بهترین وجه دیده می‌شود؛ بخش سفارشات خرید اجناس، موسیقی و یا فیلم دلخواه است.


 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو